Smary AVIA
SMARY | |||||
---|---|---|---|---|---|
Nazwa produktu |
Klasa NLGI |
Temperatura kroplenia min. °C |
Zagęszczacz |
Temperatura pracy °C |
Opis, zastosowanie i specyfikacje |
Avialith 1 EP Avialith 2 EP Avialith 3 EP |
1 2 3 |
190 190 190 |
Li Li Li |
-30/120 -30/120 -30/120 |
Wielofunkcyjny smar przeznaczony do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych w motoryzacji oraz skojarzeń trących w szerokim zakresie zastosowań przemysłowych, w których wymagane jest stosowanie środka smarowego o wysokich właściwościach EP. |
Avialith 2 Avialith 3 |
2 3 |
190 190 |
Li Li |
-30/120 -30/120 |
Wielofunkcyjny smar ogólnego stosowania przeznaczony do smarowania skojarzeń trących eksploatowanych w typowych warunkach pracy. Może być używany do większości rodzajów łożysk oraz przegubów pracujących przy normalnym obciążeniu, stosowanych w pojazdach mechanicznych i w przemyśle. |
Avialith 000 EP | 00/000 | 160 | Li | -50/100 |
Smar półpłynny do stosowania w centralnych układach smarowania w pojazdach ciężarowych. Innym zastosowaniem są centralne układy smarowania pracujące na wolnym powietrzu, posiadające długie odcinki przewodów smarowych . |
Avialith 2 F | 2 | 190 | Li + MoS2 | -30/120 |
Wielozadaniowy smar przeznaczony do smarowania wysoko obciążonych łożysk ślizgowych oraz przekładni w motoryzacji i przemyśle, gdzie wymagane jest stosowanie środka smarowego o wysokich właściwościach EP. Smar zawiera dwusiarczek molibdenu, który zwiększa własności przeciwzużyciowe w warunkach smarowania granicznego, w szczególności gdy skojarzenie trące jest narażone na drgania i ślizganie. |
SMARY SPECJALNE | |||||
Nazwa produktu |
Klasa NLGI |
Temperatura kroplenia min. °C |
Zagęszczacz |
Temperatura pracy °C |
Opis, zastosowanie i specyfikacje |
Avialith White | 2 | 190 | Li | -30/120 |
Avialith White to biały smar ogólnego stosowania przeznaczony do smarowania skojarzeń trących eksploatowanych w typowych warunkach pracy. Może być używany do zmniejszenia tarcia i konserwacji do zastosowań w gospodarstwie domowym. Zabezpiecza elementy przed korozją i jest odporny na wodę. |
Avialith PTFE | 2 | 200 | Li + PTFE | -30/160 |
Wielofunkcyjny smar zawierający stały dodatek w postaci proszku PTFE
zmniejszający tarcie. Dzięki niskiemu współczynnikowi tarcia i
odporności na duże naciski w szerokim zakresie temperatur |
Avialith 200 EP 2 Avialith 280 EP 2 |
2 2 |
190 190 |
Li Li |
-30/120 -30/120 |
Wielofunkcyjny smar przeznaczony do smarowania łożysk w ciężkich warunkach eksploatacji - podwyższonego ciśnienia i temperatury oraz przy nieregularnych i wysokich obciążeniach. Może być stosowany do smarowania wysoko obciążonych skojarzeń trących w szerokim zakresie zastosowań przemysłowych, w których wymagane jest stosowanie środka smarowego o wysokich właściwościach EP. |
Avialith 800 EP 2 | 2 | 190 | Li | -30/120 |
Półsyntetyczny, wielofunkcyjny smar o nadzwyczajnej przyczepności do podłoża, przeznaczony do łożysk tocznych i ślizgowych narażonych na trudne warunki pracy - wysokie obciążenia, zapylenie i kontakt z wodą - w najbardziej wymagających aplikacjach, m.in. w przemyśle budowlanym i wydobywczym. |
Avia Lithoplex EP 2 | 2 | 250 | Li Kompleks | -30/180 |
Smar wysokotemperaturowy przeznaczony do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych, pracujących w warunkach wysokich i udarowych obciążeń przy podwyższonych temperaturach pracy łożyska, gdzie ograniczona jest możliwość stosowania smarów na bazie prostych mydeł litowych. Nadaje się szczególnie do smarowania szybko poruszających się łożysk kulkowych samochodów użytkowych i osobowych. |
Avia Lithoplex 1,5 EP Heavy | 1,5 | 250 | Li Kompleks | -30/180 |
Przeznaczony do ciągłego smarowania wysoko obciążonych łożysk tocznych i ślizgowych. Może być także stosowany do innych powierzchni trących w przemyśle budowlanym i odlewniczym. Zalecany jest do długotrwałego smarowania łożysk i przekładni pracujących w szerokim zakresie temperatur. |
Avia Lithoplex Synth 100 EP | 2 | 250 | Li Kompleks | -50/180 |
Syntetyczny smar do najbardziej wymagających zastosowań przemysłowych. Zapewnia ponadprzeciętną ochronę przeciwzużyciową łożysk przy średnich i dużych prędkościach oraz bardzo dużych obciążeniach. Doskonała stabilnoość strukturalna pozwala na pracę w najtrudniejszych warunkach, także w obecności wody morskiej. |
Avia Lithoplex Synth 220 EP | 2 | 250 | Li Kompleks | -50/180 |
Syntetyczny smar do najbardziej wymagających zastosowań przemysłowych. Zapewnia ponadprzeciętną ochronę przeciwzużyciową łożysk przy średnich prędkościach oraz bardzo dużych obciążeniach. Doskonała stabilność strukturalna pozwala na pracę w najtrudniejszych warunkach, także w obecności wody morskiej. |
Avia Lithoplex Synth 460 EP | 1,5 | 250 | Li Kompleks | -40/180 |
Multifunkcyjny smar stosowany w wielu gałęziach przemysłu, m. in. w przemyśle okrętowym, motoryzacyjnym i energetycznym. Produkt jest przeznaczony do smarowania elementów trących narażonych na ekstremalne warunki pracy – szerokiego zakresu temperatur i dostępu wody, także wody morskiej. Produkt odznacza się ponadprzeciętną ochroną łożysk przy małych i średnich prędkościach oraz przy bardzo dużych obciążeniach. |
Avia Lithoplex Trans Blue EP 2 | 2 | 250 | Li Kompleks | -30/180 |
Kompleksowy smar litowy o podwyższonej trwałości przeznaczony do skojarzeń trących pracujących w wyjątkowo ciężkich warunkach pracy, w szczególności do smarowania łożysk tocznych w pojazdach transportu ciężarowego. |
Avia Sulfogrease 2 | 2 | 300 | Kompleksowy sulfonian wapnia | -30/180 |
Wielofunkcyjny smar EP o wysokiej przyczepności, do najtrudniejszych
zastosowań przemysłowych. Doskonałe właściwości EP, AW i ponadprzeciętna
odporność na działanie wody, wynikające |
Avia PM Synthetic Grease | 2 | 220 | Polimocznik | -30/180 |
Syntetyczny, wysokotemperaturowy smar polimocznikowy o szczególnej stabilności oksydacyjnej. Stosowany jest do smarowania łożysk silników elektrycznych, wentylatorów, pomp i urządzeń pracujących w wysokich temperaturach o przewidzianych, przedłużonych okresach pomiędzy smarowaniami oraz do urządzeń bezobsługowych jako smar na cały okres eksploatacji. |
Aviacal EP 2 | 2 | 185 | Li-Ca | -30/120 |
Smar wielofunkcyjny stosowany do smarowania wysoko obciążonych łożysk tocznych, ślizgowych, kulkowych i rolkowych oraz innych skojarzeń trących, gdzie występują trudne warunki pracy, w szczególności dostępność wody, obciążenia udarowe, wysokie zapylenie. Jest znacznie bardziej odporny na wymywanie wodą, w przeciwieństwie do konwencjonalnych smarów litowych. |
Avia Copper Paste | 1,5 | nietopliwy | Nieorganiczny + Cu | -20/1000 |
Wielozadaniowa, miedziowa pasta montażowa, której działanie polega na tworzeniu szczególnie trwałej warstwy ochronnej odpornej na ekstremalne temperatury, ścieranie i wypłukiwanie wodą. Produkt przeznaczony jest do smarowania elementów, na które oddziałują siły tarcia w wysokich temperaturach, takich jak: skojarzeń trących wymagających modyfikatora tarcia, zestyków elektrycznych małej mocy oraz gwintowanych połączeń śrubowych narażonych na wysokie temperatury i środowisko korozyjne. |
Avia Ceramic Paste | 1,5 | nietopliwy | Nieorganiczny + ceramika | -30/1400 |
Ceramiczna pasta montażowa o bardzo dobrych własnościach smarujących odporna na ekstremalne temperatury do 1400°C. Zapobiega zapiekaniu śrub i połączeń metalowych ze stali, stopów szlachetnych, miedzi i aluminium. Zalecana do prac przy montażu układu hamulcowego z ABS. Chroni przed korozją i czynnikami agresywnymi. Redukuje tarcie i zużycie. |
Avia Aluminium Paste | 1,5 | nietopliwy | Nieorganiczny + Al | -20/1100 |
Wysokotemperaturowa pasta montażowa na bazie aluminium zapewniająca ochronę przed zapiekaniem, zacieraniem i korozją elementów narażonych na ekstremalne temperatury. Zalecana jest w miejscach, gdzie zastosowanie pasty miedzianej może wywołać korozję elektrolityczną. |